Inteligenta artificiala la metroul din Londra, sistemul este utilizat pentru a preveni infractiunile: „Inregistrarea integrala a miscarilor si a expresiilor faciale ale pasagerilor”

externe

metrou, londra

O combinatie intre inteligenta artificiala si camere cu circuit inchis (CCTV) inregistreaza si analizeaza rapid fiecare miscare a pasagerilor din metroul londonez, pentru a preveni orice infractiune in statiile din vasta retea de transport, relateaza Kathimerini.

Site-ul Wired, specializat in tehnologii de ultima ora, a dezvaluit ca metroul londonez a implementat deja experimental, de aproximativ un an, inregistrarea integrala a miscarilor si a expresiilor faciale ale pasagerilor intr-o statie din nordul Londrei, cu scopul de a analiza instantaneu fiecare detaliu prin folosirea inteligentei artificiale si informarea prompta a agentilor de securitate aflati la fata locului in cazul unui risc de infractiune.

In acest fel, personalul de securitate este informat rapid de indata ce este detectat un obiect periculos (cum ar fi o arma sau un pachet lasat fara supraveghere etc.), dar si o posibila miscare agresiva sau un element distinctiv al intentiei de a comite o infractiune, pe baza semnelor pe care psihologii sunt capabili sa le detecteze in comportamentul uman .

Acest sistem este programat, de asemenea, pentru a preveni caderea oamenilor pe sine, ceea ce nu este neobisnuit in metroul londonez, fie in cazuri de tentativa de sinucidere, fie din cauza betiei, dar si pentru a-i inregistra pe cei care incearca sa calatoreasca fara bilet.

Compania de transport din capitala britanica, Transport for London (TfL), a implementat experimental acest sistem in perioada octombrie 2022 – septembrie 2023 in statia Willesden Green din nord-vestul Londrei, testand 11 algoritmi pentru a-i urmari pe cei care trec prin statie. In timpul testului au fost emise peste 44.000 de alerte, dintre care 19.000 au fost transmise in timp real personalului din statie.

Documentele care prezinta concluziile experimentului de 12 luni arata ca AI-ul a facut greseli, cum ar fi semnalarea copiilor care isi urmeaza parintii prin turnichetii de bilete ca fiind potentiali pasageri clandestini sau faptul ca nu a fost in masura sa faca diferenta intre o bicicleta pliabila si una care nu este pliabila.

De asemenea, ofiterii au ajutat la testarea sistemului tinand cutite si pistoale in fata camerelor in timp ce statia era inchisa, pentru a invata sistemul sa detecteze mai bine obiectele periculoase.

„Oferind personalului din statii informatii si alerte despre miscarea si comportamentul pasagerilor, speram ca vor putea raspunde mai rapid la orice situatie”, precizeaza TfL.

In decembrie, TfL a anuntat ca intentioneaza sa extinda utilizarea inteligentei artificiale cu ajutorul camerelor de luat vederi pentru a inregistra persoanele care nu platesc biletele de calatorie.

Exista, bineinteles, obiectii. „Desi acest proces nu a implicat recunoasterea faciala, utilizarea inteligentei artificiale intr-un spatiu public pentru a identifica comportamente si a analiza limbajul corpului ridica multe dintre aceleasi intrebari stiintifice, etice, juridice si sociale ca si in cazul tehnologiilor de recunoastere faciala”, spune Michael Birtwhistle, director adjunct la Institutul de cercetare independent Ada Lovelace.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: