Mega Image, campioana la amenzi: in ultimele sase saptamani a fost penalizata cu 5,65 milioane de lei de ANPC

news

Mega Image, amenzi, ANPC, produse expirate

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 5,65 milioane de lei un numar de 500 de magazine apartinand lantului de supermarketuri Mega Image, in urma abaterilor constatate in timpul unor controale derulate incepand de la jumatatea lunii august.

„In toate locatiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale in vigoare, in domeniu, pentru care au aplicat urmatoarele sanctiuni: 793 amenzi contraventionale, in valoare totala de circa 5,65 milioane lei; 152 avertismente; oprire temporara de la comercializare pana la remedierea deficientelor constatate pentru produse in valoare totala de peste 35.000 lei; oprire definitiva de la comercializare a produselor neconforme in valoare circa 1,2 milioane lei; oprire temporara de la prestarea serviciilor, pana la remedierea deficientelor, pentru 31 de magazine; propuneri de incetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine”, se arata intr-un comunicat al ANPC, citat de Agerpres.

Printre cele mai frecvent intalnite abateri s-au numarat neconcordante intre pretul produsului la raft si pretul acestuia la casa de marcat, inducerea in eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe eticheta de la raft ingredientele exacte continute, nerespectarea regimului promotiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fara a exista la vanzare produsul, pentru a se verifica pretul singular, neafisarea datei de inceput a promotiei, lipsa informatiilor cu privire la perioada de desfasurare a promotiilor), diferente intre cantitatea neta marcata pe ambalaj si cea reala a produsului, comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minima durabilitate expirat/expirata sau data-limita de consum/data durabilitatii minimale depasita.

Totodata, au fost constatate si alte nereguli precum nerespectarea conditiilor de depozitare, pastrare si expunere la comercializare, schimbarea starii termice initiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare care prezentau semne organoleptice de alterare si comercializarea unor produse alimentare cu miros si gust urat sau pete de mucegai.

„Supravegherea activitatii marilor retaileri este o prioritate pentru Autoritatea noastra. Lanturile foarte mari de magazine au un impact social major. Din acest motiv, suntem obligati sa analizam permanent de la calitatea legumelor si fructelor, pana la conditiile de comercializare, inclusiv diferentele de pret ale produselor de la raft, la casa de marcat. Vrem, in felul acesta, sa transmitem un mesaj ferm legat de tot ceea ce inseamna drepturile consumatorilor. Din pacate, pare ca nu reusim sa ne facem intelesi si, permanent, sunt invocate abuzurile Autoritatii noastre cand, de fapt, isi doresc sa mascheze realitatea. La ei acasa se poate sa le respecte, la noi pare ca nu”, a declarat Horia Constantinescu, presedinte ANPC.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: