Meta calca pe urmele platformei rivale Twitter si introduce plata pentru bifa albastra de verificare

externe

Utilizatorii de Facebook si Instagram vor trebui in curand sa plateasca pentru a primi bifa albastra de verificare pe platformele de socializare, potrivit The Guardian.

Mark Zuckerberg, directorul executiv al Meta, a anuntat, duminica, intr-o postare pe Facebook ca serviciul va fi lansat pentru prima data in Australia si Noua Zeelanda, in cursul acestei saptamani.
Bifa albastra va costa 11,99 USD pe luna pe web sau 14,99 USD pe iOS si Android (sau, in Australia, 19,99 USD pe web sau 24,99 USD pe iOS si Android).

Zuckerberg a spus, ca, pe langa o insigna albastra, serviciul va oferi „protectie suplimentara impotriva furtului de identitate”, o acoperire imbunatatita pentru utilizatorii verificati si acces direct la asistenta pentru clienti.

Intr-o postare pe blog, Meta a spus ca se va baza pe documentele de identitate guvernamentale pentru a dovedi identitatea conturilor verificate, pentru a evita situatia jenanta de la Twitter, cand conturi false au uzurpat identitatea unor marci si a unor persoane atunci cand platforma si-a lansat serviciul platit de verificare.

Conturile trebuie sa aiba, de asemenea, un istoric de postare, iar utilizatorii trebuie sa aiba cel putin 18 ani. In aceasta etapa, serviciul nu va fi disponibil pentru companii, a spus Meta.

Vizibilitatea crescuta a postarilor de la utilizatorii verificati ar „depinde de dimensiunea publicului existent al unui abonat si de subiectul postarilor lor”, a spus compania. Cei cu audiente mai mici ar putea vedea un impact mai mare.

In noiembrie, Meta a redus numarul angajatilor cu 11.000 (13%) pe fondul scaderii veniturilor din publicitate si al recesiunii economice. Pretul actiunilor companiei a scazut cu peste 70% in 2022, inainte de o revenire, iar in iulie a raportat prima scadere a veniturilor.

Intr-o postare pe Twitter, Elon Musk a scris ca miscarea Meta era „inevitabila”.

Separat, Twitter a anuntat vineri ca din 20 martie va oferi autentificare in doi pasi pe baza de SMS numai utilizatorilor care sunt abonati la serviciul Twitter Blue de 8 USD pe luna.

Compania ofera in prezent autentificare gratuita in doi pasi prin aplicatii terte si o cheie de securitate, care sunt considerate mai sigure decat sistemele bazate pe SMS. Daca conturile neplatite care folosesc autentificarea prin SMS nu se schimba inainte de termenul limita, Twitter a spus ca va dezactiva autentificarea in doi pasi pentru acel cont.

Miscarea a starnit ingrijorari ca ar putea duce la piratari pe scara larga ale conturilor, daca acestea nu reusesc sa treaca pe abonament platit.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: