Noi probleme la Podul peste Dunare de la Braila: Au reaparut tasarile

news

Rampa de acces spre viaductul care duce spre Podul peste Dunare, elementul care face legatura cu tablierul si blocurile de ancoraj, prezinta din nou tasari pe malul din Braila. Solutia constructorului este forarea a 40 de stalpi, a anuntat purtatorul de cuvant al CNAIR, Alin Serbanescu.

Problemele au fost identificate inca din septembrie 2023 in cadrul actiunii de monitorizare. Constructorul a incercat sa repare punctual aceste tasari cu straturi suprapuse de asfalt pentru a se ajunga la cota, insa, asa cum era de asteptat, problema s-a acutizat si s-a ajuns ca in acest moment sa fie o diferenta de nivel de mai mult de 10 cm.

„Anul trecut, prin septembrie, a aparut aceasta tasare. La momentul respectiv, le-am transmis o notificare celor de la WeBuild, prin care le-am solicitat sa remedieze tasarea. Ei au facut o lucrare punctuala, ca sa nu spun de mantuiala, adica au incarcat cu asfalt zona tasata, incercand sa o aduca la cota.

Tasarea a continuat si iata ca, anul acesta, s-au adaugat inca 10-15 centimetri fata de tasarea astupata de ei anul trecut. Ca atare, le-am mai facut o notificare, in care le-am zis ca trebuie sa intervina cu o solutie permanenta de stopare a tasarii, iar in acest moment solutia identificata de ei este forarea unor stalpi pe langa aceasta rampa a viaductului.

Deocamdata sunt in faza de experimentare a solutiei, dupa care vor trece la faza de aplicare a solutiei definitive. Cred ca sunt 40 de piloti, pe care ii vor fora pentru a stopa aceasta tasare. Au termen 3-4 luni pentru a remedia aceasta problema, iar totul se va face pe banii si pe timpul lor, intra in contract, nu este o lucrare aparte, nu pot avea scuze ca intarzie anumite lucrari din contract. Ei trebuie sa mearga in paralel si cu finalizarea obiectivelor din contract si cu aceasta neconformitate pe care trebuie sa o rezolve”, a declarat Alin Serbanescu.

Purtatorul de cuvant a adaugat ca tasarea aparuta la rampa de acces pe Podul peste Dunare nu afecteaza stabilitatea podului, dar creeaza deservicii in ceea ce priveste circulatia pe pod, din cauza denivelarii aparute, si poate duce la costuri suplimentare in perioada de intretinere a podului.

Podul peste Dunare de la Braila – cel mai mare pod suspendat construit vreodata in Romania, al treilea ca dimensiune din Europa si ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, insa receptia lucrarilor mai are mult de asteptat in conditiile in care tot apar probleme.

Valoarea initiala a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fara TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., denumit in prezent WeBuild.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: