Peste 1.000 de companii participa la salonul aeronautic din Singapore. Comenzile de avioane au crescut

externe

Peste 1.000 de companii din peste 50 de tari participa la Salonul aeronautic bienal din Singapore, care a inceput marti, axat pe aparare si aeronave comerciale. Printre participanti se numara giganti din industria occidentala precum Airbus, Boeing si Lockheed, dar si concurentii lor chinezi, cum ar fi COMAC si AVIC, potrivit Reuters.

Companii ruse precum Russian Helicopters si Irkut care au participat la editiile trecute nu participa anul acesta, pe fondul razboiului din Ucraina. Cu toate acestea, sunt prezente companiile israeliene Israel Aerospace Industries si Rafael Advanced Defense Systems, care au renuntat la Dubai Airshow in noiembrie pe fondul razboiului Israel-Hamas din Gaza.

Delegatii au urmarit demonstratiile aeriene ale avioanelor militare din Singapore, Australia, India, Indonezia, Coreea de Sud si Statele Unite ale Americii, precum si avionul comercial COMAC C919 si un Airbus A350-1000, care functioneaza cu 35% combustibil durabil.

COMAC, care a scos pentru prima data avionul C919, cu corp ingust, in afara teritoriului chinez, a postat primele comenzi de avioane ale evenimentului marti dimineata, compania chineza Tibet Airlines finalizand o comanda de 40 de avioane C919 cu un singur culoar si 10 avioane regionale ARJ21, iar grupul de investitii si dezvoltare a aviatiei civile din Henan a comandat 6 avioane ARJ21.

Royal Brunei Airlines a anuntat ulterior o comanda ferma pentru patru avioane Boeing 787-9 Dreamliners, in timp ce producatorul de avioane american a organizat si o ceremonie de semnare pentru a marca o comanda recent plasata pentru 45 de avioane de catre Thai Airways.

Avand in vedere ca evenimentul este la inceputul anului, sunt de obicei mai putine comenzi majore la salonul aerian din Singapore decat la omologii sai din Paris, Farnborough si Dubai.

Pana la sfarsitul anului 2023, cererea de calatorii si-a revenit aproape complet de la nivelurile pre-pandemie din 2019, calatoriile interne fiind cu 4% mai multe decat nivelurile de dinainte de COVID, iar piata internationala ramanand la 88%, in principal din cauza revenirii mai lente a Chinei. conform datelor Asociatiei Internationale de Transport Aerian.

„Vedem in 2024 o adevarata revenire la normal”, a declarat Steven Townend, CEO BOC Aviation din Singapore. „Industria este in crestere, companiile aeriene castiga din nou bani la nivel global. Pentru 2024, suntem cu adevarat pozitivi”.

Furnizorii majori, producatorii de avioane si producatorii de motoare s-au luptat sa tina pasul cu revenirea cererii, dupa ce scaderea brusca din timpul COVID-19 a dus la pierderi de locuri de munca, sincope in transport de marfa si o lipsa de competenta in industrie.

Boeing, in special, este vizat in principal dupa ce explozia in aer a unui panou de cabina al unui avion 737 MAX apartinand companiei Alaska Airlines pe 5 ianuarie, a determinat Administratia Federala a Aviatiei din SUA sa faca pasul fara precedent de inghetare a productia celui mai vandut avion cu un singur culoar la 38 pe luna.

Airbus a anuntat luna aceasta o noua intarziere a intrarii in serviciu a avionului A321XLR in al treilea trimestru in loc de al doilea. Furnizorii au declarat pentru Reuters ca Airbus produce aproximativ 50 de avioane din familia A320neo pe luna, comparativ cu un plan de productie care prevedea 58 pana la sfarsitul anului 2023.

Christian Scherer, CEO al diviziei de avioane comerciale a Airbus, a declarat marti ca exista multe „puncte de criza” in lantul de aprovizionare, insa se lucreaza pentru deblocarea acestora.

Problemele de productie intarzie inlocuirea avioanelor mai vechi cu modele mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, deoarece industria cauta sa-si atinga obiectivul de zero emisii pana in 2050.

Companiile aeriene cauta, de asemenea, sa cumpere cat mai mult combustibil durabil pentru aviatie pentru a-si reduce emisiile de carbon, chiar daca este de pana la cinci ori mai scump decat combustibilul conventional pentru avioane.

In Singapore, calatorii vor suporta costul tranzitiei catre combustibilul ecologic pentru jet, a declarat luni ministrul transporturilor, si a anuntat planurile orasului-stat pentru o taxa pe preturile biletelor de avion din 2026.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: