Producatorul Lada este la un pas de faliment, nu mai are componente din Vest. Incearca sa-i convinga pe muncitori sa plece de bunavoie

externe

Constructorul auto rus Avtovaz, care a fost nevoit sa isi suspende o parte din productie din cauza sanctiunilor internationale si a lipsei de componente, a anuntat miercuri ca a decis sa le ofere muncitorilor de la uzina din Izhevsk salarii compensatorii in valoare de 3.000 de dolari daca parasesc voluntar compania, transmite Reuters, citata de Agerpres.

Grupul francez Renault a decis in luna mai sa isi vanda participatia majoritara pe care o detinea la Avtovaz, cel mai mare producator de automobile din Rusia, catre un institut de cercetare in schimbul unei sume simbolice de o rubla.

In luna iunie, Avtovaz a reluat productia unor populare modele de automobile Lada la principala sa uzina de la Togliatti. Insa constructorul rus nu a putut relansa productia modelului Lada Vesta si in consecinta si-a trimis cei 3.200 de angajati de la uzina din Izhevsk in concediu platit, inca din luna martie.

Miercuri, Avtovaz a cerut angajatilor de la uzina din Izhevsk, un oras cu o populatie de aproximativ 645.000 de locuitori amplasat la 1.200 de kilometri est de Moscova, fie sa isi gaseasca un nou loc de munca in cadrul companiei fie sa demisioneze de comun acord.

Cei care vor demisiona vor beneficia de un pachet compensatoriu echivalent cu cinci pana la sapte salarii medii lunare, sau aproximativ 12 salarii minime pe economie. Valoarea maxima a pachetului compensatoriu se ridica la 183.348 de ruble (3.161 de dolari).

„Avtovaz vrea sa sublinieze faptul ca firma nu intentioneaza sa recurga la concedieri in masa iar masurile de sprijin propuse personalului au caracter voluntar pentru fiecare angajat”, a precizat compania intr-un comunicat de presa.

Industria auto din Rusia, puternic dependenta de componente si echipamente din strainatate, a fost afectata de criza globala de semiconductori si, recent, de exodul producatorilor straini care au decis sa renunte la operatiunile din Rusia din cauza razboiului din Ucraina.

Avand in vedere ca multe uzine de asamblare de automobile sunt amplasate in orase mici monoindustriale, constructorii rusi prefera sa nu elimine locuri de munca ci mai degraba sa pastreze angajatii in concediu platit sau sa introduca un program de lucru redus cu salarii mai mici.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: