Qatarul a interzis berea la meciurile Cupei Mondiale: „Fanii beti vor fi trimisi in zone speciale pentru a se dezmetici”

externe

Fanii Cupei Mondiale din Qatar nu vor avea voie sa cumpere alcool pe cele opt stadioane ale turneului. Anuntul a fost facut cu 48 de ore inainte de meciul de deschidere a competitiei dintre Qatar si Ecuador, care va avea loc duminica pe stadionul Al Bayt din Al Khor.

Initial, Qatar a ordonat ca standurile Budweiser sa fie mai putin vizibile, dar acum nu se va mai vinde deloc alcool pe stadioane.

FIFA a declarat: „In urma discutiilor dintre autoritatile din tara gazda si FIFA, s-a luat decizia de a concentra vanzarea de bauturi alcoolice pe Festivalul Fanilor FIFA, pe alte destinatii pentru fani si pe locatiile autorizate, eliminand punctele de vanzare a berii din perimetrul stadioanelor Qatarului la Cupa Mondiala FIFA 2022”.

Aceasta a adaugat ca Bud Zero (fara alcool) va fi in continuare disponibila si ca „va continua sa se asigure ca stadioanele si zonele inconjuratoare ofera o experienta placuta, respectuoasa si agreabila pentru toti fanii”.

O sursa informata cu privire la aceasta decizie a declarat pentru Sky News: „Acestea au fost discutii pe termen lung, iar sentimentul general al tuturor celor implicati a fost ca stadioanele trebuie sa fie pentru toata lumea. Aceasta Cupa Mondiala este diferita de altele prin faptul ca participa un numar mai mare de fani din Orientul Mijlociu si Asia de Sud, unde alcoolul nu joaca un rol atat de important in cultura. Ideea a fost ca, pentru multi fani, prezenta alcoolului nu ar crea o experienta placuta. Zonele pentru fani vor fi diferite, in sensul ca unele sunt desemnate in mod clar ca fiind destinate consumului de alcool, in timp ce altele sunt fara alcool. Fanii pot decide unde vor sa mearga fara sa se simta inconfortabil. Pe stadioane, acest lucru nu se intampla anterior”.

Vanzarea de alcool este strict controlata in Qatar si este permisa in natiunea musulmana doar in barurile si restaurantele din hoteluri, departe de ochii lumii. Qatar a trebuit sa isi relaxeze restrictiile privind alcoolul pentru a permite sponsorului FIFA, Budweiser, sa isi vanda produsele in afara locurilor de desfasurare a meciurilor si a zonelor pentru fani. Acum, Qatar 2022 a mers chiar mai departe – la insistentele familiei regale Al Thani din Qatar.

Fiind unul dintre cei mai mari sponsori ai FIFA, Budweiser are exclusivitatea de a vinde bere la meciurile de la Cupa Mondiala. Se pare ca plateste peste 60 de milioane de lire sterline pe patru ani pentru a fi un sponsor de top al FIFA, iar aceasta schimbare tarzie este putin probabil sa fi fost bine primita.

Un tweet de pe contul oficial Budweiser de vineri dimineata, care a fost ulterior sters, spunea pur si simplu: „Ei bine, asta e ciudat…”

Un fan a raspuns la aceasta postare, spunand: „Nu pot sa ma uit la meciul Angliei cat timp sunt treaz lunea viitoare” – la care Budweiser a raspuns: „Nu fi, ne vom alatura tie”.

Initial, Qatar le spusese fanilor ca vor putea cumpara bere in afara bolului stadionului propriu-zis, in perimetrul destinat detinatorilor de bilete, „cu trei ore inainte de inceperea meciului, cand se deschid portile, si o ora dupa fluierul final”.

Berea va fi disponibila doar in zonele de servire a alcoolului pentru fani din Qatar dupa ora 18.30, iar fanii beti vor fi trimisi in zone speciale pentru a se dezmetici.

Imaginile difuzate pe retelele de socializare in ultimele zile arata corturi rosii Budweiser care sunt mutate pe roti de catre personal.

Portarul Angliei, Aaron Ramsdale, a declarat: „Cred ca fanii vor gasi o modalitate de a bea o bere, nu cred ca este nevoie sa o faci atat de mult la meci. Sa speram ca, avand in vedere ca nu pot bea, vom putea performa pe teren pentru a le oferi acel entuziasm si acel zbucium. Dar trebuie, de asemenea, sa respectam regulile si sa continuam sa luptam, vom pune presiune pe noi insine pentru a ne distra de pe terenul de fotbal”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: