„Romania construieste rapid un coridor de transport pentru Ucraina”. Anunt in presa din Ucraina

news

autostrada Moldovei, schimb de tura, Dorin Umbrarescu, santier

Publicatia ucraineana Odessa Journal anunta ca „Romania construieste rapid un coridor de transport pentru Ucraina”. Jurnalistii se refera la Autostrada Moldovei.

Articolul nu are si alte comentarii ci doar publica imaginea de mai jos, o captura cu traseul Autostrazii Moldovei.

In 2024, tronsoanele din Autostrada Moldova (A7), care se intind pe 335 de kilometri, au primit cei mai multi bani. Zece din cele 13 tronsoane din A7 au fost contractate si vor fi executate de firmele lui Dorinel Umbrarescu, considerat cel mai performant constructor din Romania, se arata intr-o analiza publicata recent de Adevarul.

Bugetul Ministerului Transporturilor este, in acest an, mai mare cu aproximativ 30 de miliarde de lei fata de 2023. O buna parte din bani vor fi folositi pentru lucrarile la autostrazi si drumurile expres. Cea mai mare suma a fost alocata lucrarilor de pe tronsonul Bacau – Focsani, aproximativ 1,15 miliarde de lei, pentru tronsonul Bacau – Pascani au fost alocati 822 de milioane de lei, pentru Buzau – Focsani, 802 milioane de lei si pentru Ploiesti – Buzau, 793 de milioane de lei. Firmele lui Dorinel Umbrarescu (UMB), care au in executie aproape 260 de kilometri din A7, vor primi in acest an peste 2,5 miliarde de lei pentru a fi in grafic cu lucrarile.

In comparatie, unele portiuni de autostrada din tara, care sunt in executie, vor primi mai putini bani ca in 2023. A1 Sibiu – Pitesti va primi 1,13 miliarde de lei, fata de 1,38 miliarde de lei, in 2023, A3 Autostrada-Transilvania va primi 909 milioane, fata de 1,6 miliarde de lei, in 2023, dar in schimb cresc alocarile pentru A1 Lugoj – Deva, de la 32 la 400 de milioane de lei si A13, portiunea Sibiu – Fagaras, de la 19 la 391 de milioane de lei

Lucrarile la A7-Autostrada Moldovei trebuie sa fie finalizate pana in 2027, pentru a nu se pierde finantarea europeana. La final, ea va conecta Marea Neagra, prin A2 si A0, cu Vama Siret si autostrazile din Ucraina, pana in Polonia, unde se va intersecta cu cel mai important proiect de infrastructura al Europei Centrale si de Est -”Via Carpatica”-, o autostrada care va face legatura intre Marea Mediterana, Marea Neagra si Marea Nordului.

Coridorul va traversa Grecia, Bulgaria, Romania ( prin Calafat, Timisoara, Arad-Oradea), Ungaria, Slovacia, Polonia si Lituania ( potrivit forsal.pl). Atat ”Via Carpatica”, cat si Autostrada Moldova, care face parte din Coridorul 9 Pan European, vor imbunatati traficul de marfuri din Constanta si Bucuresti cu restul Europei.

Traficul de marfuri spre si dinspre Vama Siret s-a aglomerat de la inceperea razboiului din Ucraina, aceasta ruta fiind una dintre cele mai tranzitate penru transportul cerealelor pe cale terestra. Finantarea venita prin PNRR pentru A7 repune practic si regiunea Moldovei pe harta tarii, cu un impact semnificativ pentru dezvoltarea economica.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: