Se deschide inca o bucata din drumul expres Craiova – Pitesti. Tronsonul 3 a costat 670 de milioane de lei

news

Romania va avea ceva mai multi kilometri de drum expres, de saptamana viitoare, cand constructorul UMB va deschide traficul pe aproape 32 de kilometri din DEx12, de la Slatina la Colonesti, la granita dintre judetele Olt si Arges, conform Gazetei de Sud. In prezent, Romania are oficial circa 40 de kilometri de drum expres.

Deschiderea tronsonului 3 din drumul expres Craiova – Pitesti va avea loc saptamana viitoare, a anuntat secretarul de stat in Transporturi, Ionel Irinel Scriosteanu, pe pagina sa oficiala de Facebook. Acesta spune ca aproape 1000 de muncitori lucreaza pe santier in 2 schimburi si sunt in faza finala cu lucrarile.

Tronsonul 3, care masoara circa 31,7 km vine in continuarea Tronsonului 2 (de 40km) deschis anul trecut si va fi deschis circulatiei aproape integral, dar cu o descarcare provizorie la Colonesti, acolo unde drumul expres va trece pe sub DN65, potrivit lui Scriosteanu.

Drumul este construit de catre un consortiu format din SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, are o valoare de 670 mil lei (estimata la licitatie: 999 mil lei)

Drumul expres DEx12 Craiova – Pitesti, de 121 de km, ar putea fi gata la finalul anului 2024

In total, drumul expres DEx12 Craiova – Pitesti va avea 121 de kilometri lungime, impartiti in patru tronsoane. In prezent, doar pe o treime se poate circula, restul fiind in diferite stadii de realizare.

In vara lui 2022 au fost dat̗i in trafic primii 40 km de drum expres in Romania aferent̗i tronsonului 2 al Craiova-Pites̗ti.

Tronsonul a fost construit de o asociere condusa de constructorul roman UMB, acelasi care acum lucreaza si pe Tronsonul 3, dar si pe Tronsonul 4, pana la intersectia cu A1 in apropiere de Pitesti (lotul 4 are termen de finalizare 2024).

Pe Tronsonul 1 (17,7 km) contractul de 358 mil lei cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat in decembrie 2022, la stadiul de circa 59%, din cauza slabei mobilizari in santier. Pentru acest tronson, CNAIR a contractat finalizarea tronsonului, cu un cost de 440 de milioane de lei, cu asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung –Visio Construction Works. Lucrarile, incepute recent, ar trebui finalizate in aproximativ 18 luni.

(Foto: captura YouTube/ADonde Next)

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: