Sindicatul Europol critica „presiunile” la care sunt supusi politistii pentru a face „orice” ca sa blocheze fermierii pe drumurile publice

news

Europol, critici, presiuni, politie, proteste, transportatori

Sindicatul Europol a criticat public faptul ca, in contextul protestelor organizate in ultimele zile de transportatori si fermieri, „fata de mii de politisti s-a pus presiune in aceste zile sa faca orice pentru a bloca” autovehiculele scoase pe drumuri de catre protestatari.

Sindicatul acuza ca presiunile sunt facute de catre „sefi slugi ale oamenilor politici”, ale caror functii depind de acestia. Sindicalistii fac si un apel catre cadrele Ministerului Afacerilor Interne aflate in aceasta situatie: „Le cerem politistilor/jandarmilor sa refuze dispozitiile/ordinele ilegale si sa nu faca compromisuri pentru a salva clasa politica si guvernantii de contactul cu realitatea din tara. Nu va sacrificati pentru guvernantii care nu au dat doi bani pe drepturile voastre!”

Intr-o postare pe Facebook, sindicatul Europol reclama faptul ca, in contextul protestelor fermierilor si transportatorilor, Politia a „ajuns din nou intr-una dintre cele mai penibile situatii ca institutie”.

„Coalitiei de guvernamant ii este frica de democratie si foloseste politistii si jandarmii sa intimideze cetatenii. In cazul de fata fermierii si transportatorii. Sunt momente care ne aduc aminte de pandemie, cu ordonantele militare ILEGALE si cu armata scoasa pe strazi, tot la intimidare. Din pacate, dupa actiunile dispuse de ministrul Predoiu si secretarul de stat Despescu, sunt create premisele unui nou «10 august». Da, ne-au pus politicienii sa fugarim fermierii si transportatorii. Sa le blocam accesul pe drumurile publice, sa ii oprim ca nu cumva sa ajunga in fata Guvernului, sa-si exercite dreptul de a manifesta, prevazut de art. 39 din Constitutie. De ce facem referire tocmai la Constitutie? Pentru ca politistii si jandarmii, la inceputul carierei JURA sa apere Constitutia, chiar cu pretul vietii! Fata de mii de politisti s-a pus presiune in aceste zile sa faca ORICE pentru a bloca fermierii pe drumurile publice. Si cand spunem ORICE, ne referim inclusiv la situatiile in care le-au cerut sa plaseze autospecialele perpendicular pe sensurile de deplasare de pe drumul public pentru ca protestatarii sa nu poata sa inainteze. Li s-a cerut politistilor sa culeaga informatii din orice sursa ca mai apoi sa foloseasca orice canale pentru a-i bloca”, scriu reprezentantii sindicatului Europol.

Acestia publica discutii purtate pe un serviciu de mesagerie intre un sef din institutie, nemultumit de faptul ca a aflat de la 112 despre proteste si care le cere subalternilor sa se mobilizeze si sa posteze informatii despre proteste. In acest context sindicatul aminteste o procedura a politiei rutiere unde se stipuleaza interdictia de a bloca drumul public cu autospeciala de politie.

Sindicalistii sustin de asemenea ca presiunile la care sunt supusi politistii se fac de catre „sefi, slugi ale oamenilor politici”, oameni ale caror functii depind de politicieni, fiind “imputerniciti” sau “desemnati” in functiile publice pe care le ocupa.

„Evident, toate aceste demersuri sub «indrumarile» amenintatoare ale unor sefi, slugi ale oamenilor politici, de regula «imputerniciti» sau «desemnati» care nu caraie in fata ordinelor venite din partea celor care ocupa functii politice, respectiv Predoiu, secretarul de stat Despescu sau seful Politiei Romane, care ocupa tot o functie politica, fiind numit de ministrul de interne in functie”, adauga sindicatul.

Sindicalistii le cer cadrelor Ministerului de Interne sa refuze sa indeplineasca dispozitiile si ordine pe care le primesc atata timp cat acestea nu sunt legale.

„Le cerem politistilor/jandarmilor sa refuze dispozitiile/ordinele ilegale si sa nu faca compromisuri pentru a salva clasa politica si guvernantii de contactul cu realitatea din tara. Nu va sacrificati pentru guvernantii care nu au dat doi bani pe drepturile voastre, chiar de curand, cand s-a pus problema aplicarii legii salarizarii. Pentru cetatenii care critica si condamna politistii pe care ii vad in strada, sa stiti ca nu sunt ei de vina, ci sefii lor care ii obliga la aceste gesturi. Iar celor care ne conduc le spunem JOS LABELE de pe structurile MAI. Politia si Jandarmeria sunt in slujba cetatenilor, nu a celor care azi ocupa vremelnic functii politice de conducere in institutiile statului!”, mai noteaza sindicatul.