Tolontan, dat afara de Ringier din fruntea Gazetei Sporturilor: „Nu m-am gandit ca voi scrie aceasta stire”

news

Catalin Tolontan, editie, vineri, Gazeta Sporturilor, ramas bun, Libertatea

Catalin Tolontan a anuntat, miercuri, ca Ringier a decis sa il inlocuiasca din functia de coordonator editorial al Gazetei Sporturilor. De asemenea, Ringier a decis ca GSP sa nu mai apara si in editie printata.

„Nu m-am gandit ca voi scrie aceasta stire, insa treaba noastra de jurnalisti e sa va dam stirile seci”, a anuntat Tolontan pe Facebook.

”A venit in depozitul din Crangasi un om de la Ringier, Predrag Mihailovic si doi avocati. Noi, cei de la difuzare, am fost socati nici nu intelegeam ce se intampla”, a spus unul dintre angajatii de la difuzare, citat de GSP. Cei de la difuzare au fost anuntati ca au 20 de zile de zile la dispozitie ca sa plece.

Miercuri la pranz, la discutii, in sediul Ringier, a fost chemat si Catalin Tolontan. I s-a comunicat si lui ca strategia prevede renuntarea la print si ca pozitia s-a desfiintat.

Comunicatul Ringier:

”Gazeta Sporturilor mizeaza pe digital: brand-ul GSP renunta la editia tiparita si semneaza un acord cu SNTV, cel mai important furnizor de continut video in materie de sport, pentru o noua etapa, exclusiv digitala – era GSP.ro

Din cauza declinului drastic al vanzarilor inregistrate de editia tiparita a Gazeta Sporturilor, vanzari care au scazut cu 27%, din 2018 pana in prezent, precum si a cresterii preturilor la hartie si la serviciile de tipar, Ringier Sports Media Group (RSMG), proprietar al Gazeta Sporturilor si GSP.ro, a decis sa intreprinda o restructurare strategica. Consecinta acestor transformari este inchiderea diviziei de print, care inregistreaza in prezent pierderi majore. Concomitent cu inchiderea diviziei de print a Gazeta Sporturilor, RSMG isi afirma decizia clara de a se concentra 100%, in viitor, pe platforma digitala GSP.ro.

”Ultima editie tiparita a Gazeta Sporturilor a fost publicata astazi, pe 1 noiembrie, 2023”
Aceasta schimbare strategica reflecta evolutiile recente, din industria media globala, si este in conformitate cu manualul de actiune al RSMG. Institutul Reuters mentiona, in lucrarea „Journalism, media and technology trends and predictions, 2023”: „In acest an, ne putem astepta ca mai multe ziare sa renunte la productia zilnica a variantei tiparite, din cauza cresterii costurilor de tipar si a deprecierii retelelor de distributie. In egala masura, este posibil sa asistam la urmatorul fenomen: din ce in ce mai multe titluri cu traditie vor trece la un model exclusiv online”.

Decizia de a se concentra doar pe digital, in cazul GSP, demonstreaza angajamentul RSMG de a-si adapta cat mai riguros platformele de sports media la peisajul in schimbare rapida al presei de sport, pentru a oferi cititorilor sai valorosi informatie prelucrata cu maximum de profesionalism, si acoperire jurnalistica in pas cu vremurile.

Ramura digitala a Gazeta Sporturilor, platforma de stiri sportive GSP.ro, se dezvolta extrem de promitator, demonstrand un mare potential de crestere. Cu peste 65 de milioane de afisari, peste 20 de milioane de vizite si peste patru milioane de utilizatori unici pe luna, GSP.ro este deja cea mai influenta platforma media de sport din Romania. In comparatie cu toate site-urile masurate de SATI, GSP.ro beneficiaza de cea mai mare durata medie a timpului petrecut de utilizatori pe site.

In acord cu angajamentul sau de evolutie constanta si diversificare a ofertei jurnalistice, GSP.ro a semnat un acord de cooperare strategica cu SNTV, serviciul de continut sport in format video al renumitei agentii Associated Press (AP).

SNTV este un serviciu specializat in furnizarea de reportaje sportive premium si stiri video sportive adaptate nevoilor radiodifuzorilor si editorilor digitali din intreaga lume. SNTV aduce telespectatorii mai aproape de pasiunea lor pentru sport, folosind chiar dispozitivele lor digitale. Peste 400 de companii media, din intreaga lume, folosesc continutul SNTV – inclusiv, incepand de acum, platforma GSP.ro.

Asadar, incepand de astazi, utilizatorii GSP.ro vor avea parte de informatii de maxima acuratete si analize de profunzime, dintr-o gama larga de competitii, printre care Bundesliga, Cupa Angliei, Liga Portugheza, Liga Campionilor AFC si multe altele. In plus, utilizatorii GSP.ro vor avea privilegiul de a viziona rezumatele principalelor meciuri europene de baschet din Euroliga, precum si cele mai recente materiale video din campionatele NBA si NCAA. Mai mult, in curand vom fi in masura sa difuzam imagini in exclusivitate de la evenimente sportive de top din intreaga lume. Si acesta este doar inceputul.

Decizia de a renunta la editia tiparita a Gazeta Sporturilor a fost luata pe baza a numeroase analize. Situatia economica dificila a brand-ului de presa sportiva cu o vechime de aproape o suta de ani, precum si migrarea continua a cititorilor si a clientilor de publicitate catre platforma online, ne-au condus la concluzia ca e momentul sa acordam prioritate absoluta viitorului digital al Gazeta Sporturilor. Colaborarea cu SNTV este prima confirmare a fortei si impactului GSP.ro. Materialele video de foarte buna calitate vor sustine intentia GSP.ro de a livra utilizatorilor sai un continut de inalt profesionalism, ajutand echipa sa se concentreze pe nevoile celor mai exigenti fani ai sportului.

Desfiintarea editiei tiparite a Gazeta Sporturilor este insotita de desfiintarea a noua posturi. Modificarile de personal se refera exclusiv la pozitii direct legate de productia si distributia editiei tiparite a Gazeta Sporturilor.

Printre altele, Catalin Tolontan, in prezent coordonator editorial atat pentru Gazeta Sporturilor, cat si pentru Libertatea, nu se va mai ocupa de Gazeta Sporturilor si se va concentra doar pe Libertatea, incepand cu 1 noiembrie. Noua organizare a GSP.ro va fi substantial mai flexibila si 100% in slujba noii abordari a RSMG, aceea digitala.

In plus, echipa editoriala a GSP.ro se va muta intr-un nou spatiu de birouri, la inceputul lunii noiembrie, semn clar al debutului unei noi etape, cea digitala. Acest demers nu numai ca marcheaza deschiderea unui nou capitol, dar pune in valoare si obiectivul ambitios de a pozitiona GSP.ro ca pe un brand inovator, de digital sports media”.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: