Uniunea Europeana lanseaza o investigatie antisubventie privind vehiculele electrice chinezesti

externe

autovehicule electrice, sondaj, americani, opozitie, Donald Trump

Comisia Europeana a lansat miercuri o investigatie privind subventiile acordate producatorilor de vehicule electrice din China, potrivit presedintelui Ursula von der Leyen, relateaza CNBC.

In cadrul discursului sau anual privind starea Uniunii de la Parlamentul European din Strasbourg, aceasta a confirmat ancheta, spunand: „Europa este deschisa la concurenta, dar nu la concurenta neloiala”.

Anuntul neasteptat marcheaza inca un obstacol in calea relatiilor dintre UE si China si vine dupa ce, la sfarsitul lunii mai, SUA si Europa au convenit sa isi reduca dependenta fata de Beijing – in loc sa intrerupa complet legaturile.

„Trebuie sa fim lucizi cu privire la riscurile cu care ne confruntam”, a declarat von der Leyen in fata unei sali pline de europarlamentari.

„Sa luam de exemplu sectorul vehiculelor electrice: este o industrie cruciala pentru economia curata, cu un potential urias in Europa, dar pietele globale sunt acum inundate de masini electrice chinezesti mai ieftine, iar preturile lor sunt mentinute la un nivel scazut in mod artificial prin uriase subventii de stat”.

„Acest lucru denatureaza piata noastra si, asa cum nu acceptam aceasta denaturare din interiorul pietei noastre, nu o acceptam nici din exterior”, a adaugat ea.

Comisia spune ca o ancheta antisubventie trebuie sa impuna masuri adcvate in termen de 13 luni de la initiere. Aceasta precizeaza ca masurile provizorii trebuie impuse in termen de cel mult noua luni, urmate de alte patru luni pentru a impune masuri definitive, daca acestea sunt justificate din punct de vedere juridic.

Von der Leyen a facut o comparatie cu impactul asupra industriei solare din Europa si cu ceea ce s-ar putea intampla cu industria auto din regiune, ambele confruntate cu o concurenta puternica din partea companiilor chineze.

Von der Leyen a declarat ca blocul comunitar trebuie sa se apere impotriva practicilor neloiale, dar a subliniat ca este la fel de important sa se mentina deschise liniile de comunicare cu Beijingul.

„Reducerea riscului, nu decuplare. Aceasta va fi abordarea mea la summitul UE-China de la sfarsitul acestui an”, a adaugat ea.

Cei mai mari producatori de automobile din Europa au declarat la inceputul acestei luni ca se tem de amenintarea concurentiala reprezentata de noile companii chineze, pe masura ce industria auto se indreapta spre electrificare.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: