Universitatea Yale a anuntat ca va reintroduce examenele de admitere

externe

Universitatea Yale a anuntat, joi, ca va reintroduce testele standardizate, deoarece „cercetarile si reflectiile” au aratat ca testarea poate „evidentia domeniile in care poate excela un solicitant” si pot contribui la adaugarea diversitatii in clase, potrivit NBC News.

Universitatea din New Haven a trecut la o politica de testare optionala in urma cu aproape patru ani din cauza pandemiei de coronavirus.

„Sa incepem cu ceea ce stim ca este adevarat: fiecare test standardizat este imperfect si incomplet. Niciun examen nu poate demonstra pregatirea fiecarui student pentru facultate si nici nu poate prezice perfect performanta viitoare”, a spus conducerea universitatii intr-un comunicat de presa. „Yale nu s-a bazat, nu se bazeaza si nu se va baza niciodata doar pe testare pentru a evalua pregatirea studentilor.”

Schimbarea va intra in vigoare incepand cu toamna anului 2025. De asemenea, va permite potentialilor studenti sa includa rezultatele la examenele de bacalaureat international in locul ACT sau SAT, a spus Yale.

La inceputul acestei luni, o alta scoala din Ivy League, Dartmouth College, a anuntat o schimbare similara a politicii sale. Incepand cu clasa din 2029, vor fi din nou necesare teste.

Dartmouth a anuntat ca, potrivit unui studiu comandat de presedintele universitatii, Sian Beilock, si realizat de economisti din universitate si de un sociolog educational a constatat ca rezultatele testelor standardizate, atunci cand sunt evaluate impreuna cu notele de liceu, sunt „cei mai de incredere indicatori ai succesului in cursul perioadei de studiu la Dartmouth”.

Yale a recunoscut ca revizuirea aplicatiilor fara rezultatele la examenele de finlaizare a studiilor liceale a fost o „experienta pozitiva”, dar a constatat ca a functionat in dezavantajul potentialilor studenti din medii socioeconomice inferioare. Deoarece testarea a fost eliminata, o pondere mai mare a fost acordata altor parti ale aplicatiei, cum ar fi cursurile de liceu si activitatile extracurriculare care erau „pline de oportunitati”.

Institutia a spus ca elevii care frecventeaza liceele bine dotate au acces usor la astfel de activitati si clase avansate. Profesorii de la aceste scoli sunt, de asemenea, mai „obisnuiti sa laude contributiile unice ale elevilor la clasa”, a spus Yale. Elevii de la licee cu mai putine resurse nu au atat de multe oportunitati de a urma cursuri avansate, iar „profesorii cu clase cu mai multi elevi pot folosi cuvinte de lauda, dar generice in scrisorile de recomandare”.

„Angajamentele elevilor in afara scolii pot include activitati care demonstreaza un leadership extraordinar si contributii in familie si comunitate, dar nu dezvaluie nimic despre pregatirea lor academica. Fara rezultatele testelor, care sa completeze aceste componente, cererile elevilor nu ofera prea multe informatii despre pregatiriea lor potrivita pentru Yale”.

Prezentarea rezultatelor la teste standardizate a fost mult timp criticata pentru ca favorizeaza solicitantii bogati si albi si ii dezavantajeaza pe studentii minoritari si cu venituri mici.

Institutul de Tehnologie din Massachusetts, cunoscut in mod obisnuit ca MIT, a declarat in martie 2022 ca reintroduce testarile intr-un efort de a fi „transparent si echitabil in asteptarile noastre”. Cu toate acestea, Universitatea Columbia din New York a declarat in martie ca nu va cere solicitantilor sa trimita rezultatele la testele de admitere. Pare sa fie prima scoala din Ivy League care a adoptat aceasta politica permanent, potrivit NBC New York.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: