Bolojan a demarat lucrarile la noul terminal al Aeroportului Oradea: „Pana la sfarsitul anului va fi gata”. Grindeanu nu vrea un nou terminal si la Aeroportul Otopeni: „Nu se justifica”

news

Presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan,  a anuntat miercuri ca incep lucrarilor la noul Terminal de Pasageri al Aeroportului din Oradea. Pe de alta parte, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat recent ca un nou terminal la Otopeni nu se justifica.

“La sfarsitul saptamanii trecute s-a emis autorizatia de construire a noului terminal de pasageri al Aeroportului din Oradea. Dupa emiterea ordinului de incepere a lucrarilor, ieri au inceput lucrarile de constructie. In urmatoarele saptamani se va lucra la pregatirea terenului pe care va fi construit terminalul si la realizarea fundatiilor pe care vor fi amplasati stalpii de sustinere ai noului terminal. Instalatia de forat este amplasata pe pozitie si urmeaza sa foreze, incepand de maine, cei 180 de piloti proiectati. Dupa aceasta etapa se va trece la amplasarea stalpilor si structurii metalice”, a transmis Ilie Bolojan pe pagina sa de Facebook.

Noul terminal ar putea fi gata inainte de sfarsitul anului.

“Ne propunem ca pana la sfarsitul anului lucrarile la terminal sa fie terminate. Doar anul acesta mai aveam oportunitatea accesarii unor fonduri care sa asigure o infrastructura moderna pentru aeroport: pista prelungita, terminal nou, instalatii de aterizare performante etc.

Avand in vedere termenul scurt de constructie, am fost nevoiti sa cream front de lucru constructorilor fara restrictii. Ca urmare, imbarcarea si debarcarea pasagerilor se vor derula, pana la terminarea lucrarilor, in vechiul terminal si in spatiile de langa acesta, in containere”, a subliniat Ilie Bolojan.

“Ne cerem scuze pasagerilor pentru deranjul generat de circuitele provizorii. Colaboram cu firma ce preia bagajele de la aeronava si cu politia de frontiera pentru a reduce timpul de asteptare. Se lucreaza si la celelalte proiecte de la aeroport: la extinderea pistei spre Nojorid, la imprejmuiri, la instalatiile de semnalizare. Si aceste lucrari vor fi terminate pana la sfarsitul anului. De anul viitor Aeroportul din Oradea va avea o infrastructura moderna, care va crea conditiile pentru operarea mai multor zboruri”, a adaugat Ilie Bolojan.

Citeste si: Mega-aeroportul pe care Polonia il construieste de la zero: CPK. Investitie de 8 miliarde euro, 2.000 km de noi linii de tren de mare viteza care sa duca la CPK

Ministrul Transporturilor din Romania, Sorin Grindeanu (PSD), a declarat luna trecuta ca „nu se justifica” realizarea unui nou terminal de pasageri la Otopeni.

„Aeroportul Otopeni in acest moment trebuie sa ajunga, si sper ca va ajunge la sfarsitul anului 2023, la numarul de pasageri dinainte de pandemie. Adica sa se recupereze ceea ce s-a pierdut. In acest moment, astazi, cand vorbim, pe numarul de pasageri, pe toate studiile, si avem studii si de la Banca Mondiala si vi le pot pune la dispozitie, nu se justifica constructia unui terminal nou. Ca trebuie sa fie imbunatatiri sunt perfect de acord. La benzile care aduc bagaje, tot ce tine de buna functionare in actualul terminal, clar ca trebuie sa fie imbunatatit. Eu vorbesc de un terminal nou, care inseamna foarte multi bani. Astazi, cand vorbim pe numarul de pasageri pe care il are Aeroportul Otopeni, nu se justifica. In cinci ani da, posibil, daca se mentine acest ritm de crestere”, a declarat Grindeanu la Digi24.

„Asta nu inseamna ca lucrurile nu trebuie sa fie imbunatatite pe actualul terminat. Sunt perfect de acord cu dumneavoastra: curatenie, benzile de adus bagaje, fluxul pasagerilor. Eu cand merg vineri seara, de exemplu, cand plec in weekend la Timisoara, la acea ora este un varf de trafic, nu doar pe cursele interne, ci si externe. Dar aceste investitii au inceput sa fie facute si sper sa continue in Aeroportul Bucuresti, inclusiv investitii in acel burduf, burduful care intra in sau care face legatura cu avioanele. Parte dintre ele trebuie sa fie schimbate, sunt depasite”, a mai spus Grindeanu.

Potrivit datelor publicate de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) in luna ianuarie a acestui an, traficul aerian inregistrat pe cele doua aeroporturi din Capitala – Aeroportul International Henri Coanda si Aeroportul International Bucuresti-Baneasa Aurel Vlaicu – a crescut cu 82,2% in 2022, fata de 2021, pana la un numar de 12.610.247 de pasageri.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: