Ucraina „si-a asumat sa inceteze orice tip de dragaj” in canalul Bastroe. O delegatie a Comisiei Europene a participat la discutiile romano-ucrainene

news

Ministerul Transporturilor a anuntat, marti seara, ca in urma intalnirii cu reprezentantii Ucrainei in problema canalului Bastroe, „partea ucraineana si-a asumat sa inceteze orice tip de dragaj”.

„Astazi, in localitatea Ismail (Ucraina), delegatia Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, condusa de secretarul de stat Ionel Scriosteanu, a continuat discutiile initiate cu partea ucraineana cu privire la lucrarile efectuate pe canalul Bastroe.

La intalnirea trilaterala a participat si o delegatie a Comisiei Europene.

La finalul intalnirii partea ucraineana si-a asumat sa inceteze orice tip de dragaj (operational, de investitii, etc).

Totodata, programul masuratorilor ce vor fi efectuate de catre AFDJ Galati pe bratul Chilia si pe canalul Bastroe va fi un subiect abordat in cadrul urmatoarelor intalniri cu partea ucraineana.

Participantii au convenit ca programul trebuie sa se deruleze asa cum s-a stabilit, incepand cu data de 15 martie.

Partea ucraineana a precizat ca, in perioada urmatoare, vor fi intreprinse demersurile necesare pentru a obtine acceptul Fortele Navale ucrainene pentru ca reprezentantii partii romane sa intre si sa masoare pe bratul Chilia si pe canalul Bastroe.

Reprezentantii Comisiei Europene au fost de acord cu solicitarile Romaniei si au subliniat ca prioritatea zero pentru facilitarea tranzitului de marfuri dinspre Ucraina este cresterea capacitatii canalului Sulina.

Acest aspect a fost subliniat de reprezentantii DG MOVE si confirmat de omologii ucraineni.

Masurile pentru cresterea capacitatii canalului Sulina vizeaza;
-sporirea numarului de piloti;
-modernizarea sistemului de balizaj pentru a se putea naviga in conditii de siguranta pe timp de zi si de noapte;
-achizitionare de nave tehnice si de software modern de management al traficului.

Reprezentantii Comisiei Europene au mentionat ca peste 50% din traficul de marfuri sprijinit prin Planul ‘Solidarity Lanes’ se desfasoara pe Dunare.
In acest context au subliniat importanta cresterii capacitatii canalului Sulina, acesta fiind prioritar pentru obiectivele vizate prin ‘Solidarity Lanes'”, se anunta intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: