externe

Italia trimite navele de salvare cu migranti in porturile din nord : „In comparatie cu acostarea in Sicilia, mersul pana la La Spezia ne costa 70.000 de euro doar combustibilul”

Prim-ministrul italian Giorgia Meloni forteaza navele de salvare a migrantilor sa acosteze din ce in ce mai la nord, de-a lungul coastei Italiei, ceea ce inseamna calatorii mai lungi care le maresc costurile de operare si le epuizeaza capacitatea de a continua sa salveze vieti, transmite Reuters.

Marti, Geo Barents, o nava exploatata de Medici fara Frontiere (MSF), a fost anuntata sa mearga in portul La Spezia, din nord, dupa ce a preluat 69 de migranti in sudul Maltei.

„Sunt 100 de ore de navigatie de unde ne aflam in acest moment”, a spus organizatia neguvernamentala, care a mai efectuat ulterior doua salvari, ducand la 237 numarul migrantilor ajunsi la bord. La fel ca majoritatea celor salvati in centrul Mediteranei, migrantii au plecat din Libia.

La Spezia este cea mai indepartata si cea mai nordica destinatie pe care Italia a alocat-o unei nave ONG. Luna aceasta, a trimis si alte nave la Livorno, in Toscana, si la Ancona si Ravenna, porturi din estul Adriaticii.

Pana de curand, aceste nave ar fi fost lasate sa acosteze pe insula Lampedusa sau in alte orase siciliene.

„In comparatie cu acostarea in Sicilia, mersul pana la La Spezia ne costa 70.000 de euro doar combustibilul”, a declarat Juan Matias Gil, seful misiunii navei Geo Barents.

Ideea guvernului este ca Sicilia si alte regiuni sudice sa nu se confrunte singure cu debarcarile migrantilor.
Geo Barents a fost trimisa in La Spezia „din cauza unei chestiuni de rotatie intre porturi”, a declarat ministrul de interne Matteo Piantedosi, citat de agentia de presa ANSA.

Fortarea navelor ONG-urilor sa ajunga in porturi din ce in ce mai indepartate creste costurile intr-un moment in care costurile sunt mai mari decat bugetele din cauza inflatiei si a preturilor mai mari ale combustibilului in urma invaziei Ucrainei de catre Rusia.

Luna trecuta, ONG-ul SOS Mediterranee a facut un apel pentru donatii, spunand ca suma cheltuita pentru combustibilul navei sale, Ocean Viking, a crescut cu peste 1 milion de euro in 2022.

Noua politica privind destinatiile de acostare se adauga unei hotarari din decembrie care obliga navele ONG sa solicite si sa se indrepte „fara intarziere” catre un port dupa fiecare salvare, mai degraba decat sa continue sa caute barci aflate in primejdie.

Capitanii care incalca aceste reguli risca amenzi de pana la 50.000 de euro si o sechestrare de doua luni a navei lor. In cazurile de incalcari repetate, risca confiscarea permanenta.
MSF si alte 16 organizatii caritabile au condamnat aceste reguli, spunand ca vor duce la inecarea mai multor persoane pe mare. Biserica Catolica italiana a cerut anularea hotararii.

Meloni a sustinut decizia. Ea a spus in decembrie ca doreste sa opreasca navele ONG-urilor care actioneaza ca „feribot” pentru migranti, ca sa ajute „traficantii de persoane dus-intors sa duca oamenii dintr-o tara in alta”.

Urmareste-ne si pe:
Camelia Stanciu

Share
Published by
Camelia Stanciu

Recent Posts

Seful contraspionajului polonez: „Moscova este pregatita sa invadeze parti din Estonia si Suedia pentru a testa reactia Occidentului”

Vladimir Putin este pregatit sa lanseze o invazie asupora unor tari NATO si sa anexeze…

6 ore ago

Filmare la Cluj, doi politisti se chinuie sa retina un individ agresiv. Politista pulverizeaza spray si in fata colegului ei – Video

Doi politisti din Cluj s-au chinuit miercuri sa bage in masina politiei un individ care…

5 ore ago

Kosovo nu accepta o conditie impusa pentru aderarea la Consiliul Europei: Crearea unei structuri guvernamentale semiautonome pentru comunitatea sarba

Premierul kosovar Albin Kurti a criticat, miercuri, conditiile de aderare la Consiliul Europei, in special…

9 ore ago

Patru britanice il acuza pe Andrew Tate de viol. Dupa incheierea procesului din Romania, va urma un proces civil in Marea Britanie

Patru britanice il dau in judecata pe Andrew Tate la Inalta Curte din Londra pentru…

9 ore ago

Razboiul candidatilor in SUA: New York Times a scris ca Robert Kennedy Jr a avut un vierme in creier. Echipa de campanie spune ca si-a revenit de atunci

Robert Kennedy Jr., nepotul fostului presedinte american John F. Kennedy si candidat independent la presedintia…

9 ore ago

S-a deschis cel mai mare „aspirator de poluare” din lume. Iata cum functioneaza

„Cea mai mare fabrica din lume” pentru aspirarea poluarii care incalzeste planeta din atmosfera, ca…

9 ore ago