Milioane de oameni au folosit linia telefonica de criza pentru sanatate mintala 988, dar majoritatea spun ca nu ar apela din nou la ea

externe

depresie

Linia 988 Suicide and Crisis Lifeline a primit milioane de apeluri, mesaje text si mesaje online de la lansarea sa in vara anului 2022, dar un nou studiu sugereaza ca aceasta resursa de sanatate mintala este departe de a-si atinge potentialul maxim, potrivit CNN.

Persoanele cu suferinta psihologica severa au fost mai susceptibile decat altele sa fi auzit de 988 si sa fi folosit linia de salvare, potrivit cercetarii publicate marti in JAMA Network Open. Dar, in general, doar un sfert dintre oameni au declarat ca ar fi foarte probabil sa apeleze la 988 in viitor daca ei sau o persoana draga s-ar confrunta cu o criza de sanatate mintala sau cu suicid – si mai putin de o treime dintre persoanele cu suferinta psihologica severa care au incercat deja linia de salvare au fost foarte probabil sa o foloseasca din nou.

„Lansarea liniei telefonice de urgenta 988 a fost un pas esential pentru a raspunde nevoii tot mai mari de servicii de sanatate mintala din America, dar trebuie sa aflam de ce atat de multi utilizatori care se aflau in situatii de suferinta grava nu ar folosi-o din nou -” fie ca este nevoie de o mai buna pregatire, de mai multe resurse sau de alte solutii”, a declarat Michael A. Lindsey, decan al Scolii de Asistenta Sociala Silver a Universitatii din New York si coautor al noului studiu.

Constatarile se bazeaza pe un sondaj reprezentativ la nivel national, realizat in luna iunie, in randul a aproximativ 5.000 de persoane. Suferinta psihologica a fost evaluata pe baza raspunsurilor auto-raportate la un set standardizat de intrebari despre sentimente si experiente. Respondentii au fost considerati „foarte probabil” sa foloseasca linia de salvare daca au evaluat aceasta probabilitate la cel putin 6 pe o scara de 7 puncte.

Linia de salvare 988 a fost lansata in iulie 2022, facand tranzitia de la linia nationala de prevenire a sinuciderilor la un obiectiv mai larg si un cod de apelare mai simplu. De atunci, 988 a primit aproximativ 6,5 milioane de apeluri, mesaje text si chat-uri, inclusiv mai mult de 500.000 numai in luna septembrie, potrivit datelor publicate de Administratia pentru Abuz de Substante si Servicii de Sanatate Mintala a Departamentului de Sanatate si Servicii Umane al SUA. CNN a contactat agentia pentru a afla punctul de vedere al acesteia cu privire la succesul liniei de salvare dincolo de indicatorii privind volumul de apeluri.

In timp ce SUA se confrunta cu o criza semnificativa de sanatate mintala, expertii subliniaza cat de important este un instrument precum linia de salvare 988. Monica Johnson, director al biroului de coordonare a crizelor 988 & Behavioral Health Crisis Coordinating, a numit-o „cea mai transformatoare initiativa in domeniul sanatatii comportamentale” pe care a vazut-o in deceniile sale de cariera.

Iar nevoia critica face cu atat mai important sa o facem cum trebuie.

„In niciun caz nu cred ca datele noastre ar trebui sa indice un esec”, a declarat Jonathan Purtle, profesor asociat la Scoala de Sanatate Publica Globala a Universitatii din New York, care a condus noua cercetare. „Avem nevoie de acest lucru in aceasta tara si este o afacere mare. Este foarte nou si este rezonabil ca va fi nevoie de ceva timp pentru a o face cu adevarat bine.”

Succesul liniei de salvare 988 ar implica gestionarea activa a crizelor acute si ajutorul pentru conectarea oamenilor la resurse mai largi de sanatate mintala, a spus el.

„Este vorba de o ascultare activa de sustinere, de evaluare si este o usa catre ingrijire. Este o cale de acces la un sistem”, a spus el. „Intr-o lume ideala, succesul pare a fi obtinerea tuturor acestor lucruri in timpul apelului, dar, de asemenea, obtinerea de ingrijire ulterioara intr-un sistem de sprijin bun, odata ce nu mai vorbim la telefon sau dupa ce am terminat de trimis mesaje text.”

In mod notabil, o analiza suplimentara a datelor sondajului a constatat, de asemenea, ca persoanele care se confrunta cu suferinta psihologica au fost mai putin susceptibile de a ajunge si la alte surse de sprijin pentru sanatate mintala, a spus Purtle – inclusiv psihologi, psihiatri, prieteni si membri ai familiei.
„988 de interactiuni ar trebui sa lase oamenilor un sentiment de speranta si resurse pe care le pot accesa si de care pot beneficia. Interactiunile de succes cu linia de salvare ar fi competente din punct de vedere cultural si gestionate la nivel local”, a spus Lindsey.

Dar pentru a reusi sa se faca bine pe linia de salvare – si dupa – va fi nevoie de o mai buna pregatire a profesionistilor din domeniul sanatatii mintale, au spus autorii studiului.

„Inainte de anul 1988, linia de urgenta exista, dar era comercializata ca linia de prevenire a sinuciderilor pentru un tip de apelant mult mai restrans”, a spus Purtle. „988 este  complet diferit. Sunt mai multi apelanti, o gama larga de provocari si s-ar putea argumenta, probabil, ca trebuie sa existe diferite tipuri de pregatire pentru a veni in intampinarea oamenilor acolo unde se afla atunci cand suna.”

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: